Birgit Blankers is een bereisde journaliste en heeft onlangs een bestelling via onze Desko webshop gedaan. Zij heeft een leuk verhaal geschreven over haar aankoop ervaring met Desko.
Nadat ik in Nieuw Zeeland zo goed als elke Nederlandse ondernemer had geïnterviewd en over elke aardbeving bericht, zat mijn taak er daar op. Terug in Nederland nam ik mijn werk als journalist weer op. Een nieuwe laptop, een slimme telefoon en een tweedehands bureau. Hoeveel meer heb je nodig?
Stapels tijdschriften met artikelen van mijn hand, enveloppen en kopieerpapier, rekeningen en belangrijke documenten zaten in dozen onder mijn bureau en op het bovenblad lagen als zwerfvuil; te betalen rekeningen, aantekeningen en te declareren bonnen. Pennen en potloden lagen overal in huis behalve daar waar ik ze nodig had. Veel tijd ging verloren in het zoeken naar een werkende pen, aankoopbonnen en aantekeningen van een belangrijke gebeurtenis. Kortom, het werd tijd om te ordenen. Al gauw kwam ik bij de website van Desko Kantoormeubelen. Ik zocht een goeduitziend tweedehands ladenblok op wieltjes uit met drie afsluitbare laden. Op de website stond dat die ook leverbaar waren met mooie beukenhouten bovenblad. Dat leek me wel wat. Ik vulde het webformulier in, betaalde via iDeal en wachtte op mijn nieuwe aanwinst.
De volgende dag, terwijl ik in de lift stond, kreeg ik telefoon van een medewerker van Desko. Helaas was het tweedehands ladenblok niet meer leverbaar. Nog voordat ik daarover teleurgesteld kon raken stelde hij voor dat ik een nieuwe kon krijgen voor dezelfde prijs. Daar kon ik moeilijk een probleem mee hebben en nu ik toch een medewerker aan de lijn had, vertelde ik meteen dat ik graag dat houten bovenblad had gehad maar dat de mogelijkheid ontbrak om dat in te vullen op het digitale formulier. De man verliet me een moment om met zijn collega te overleggen. ,,Ik heb goed nieuws voor u”, hoorde ik hem even later glunderen. ,,U krijgt van ons het houten bovenblad er gratis bij. Als u een leuk stukje schrijft over ons.”
,,Afgesproken”, beloofde ik helemaal blij.
Afgelopen woensdag kwam de man van Desko aan de deur met het goed ingepakte ladenblok, compleet met houten bovenblad. ,,Oh wat is hij mooi”, liet ik me ontvallen. ,,Maar zaten er niet ook wieltjes bij?” Na enig zoeken vond de medewerker de wieltjes in de onderste lade. Voortvarend zette hij het blok op zijn kop. ,,Dit hoef ik niet te doen maar och, ik ben nu toch hier”, zei hij en in no time zaten er vijf wieltjes onder het landenblok. De man vertrok en trots rolde ik mijn nieuwe kantoormeubel naar mijn kantoor. Een vochtig poetslapje erover en klaar is Kees.Verdeeld over twee dagen heb ik mijn pennen, kopieerpapier, rekeningen en aantekeningen over de laden verdeeld. Mijn belangrijke dingen zoals mijn paspoort en vliegtickets liggen veilig in de afsluitbare la en mijn kantoor ziet er pico bello uit. Het zal mij niet meer gebeuren dat ik tijd kwijtraak aan het zoeken naar documenten of geld mis doordat rekeningen zoekraken. Mijn kantoor en ik zijn helemaal opgeruimd dankzij Desko.